Ahlberg >>
Att svika sitt lag när de spelar final en timma bort är väl inte att jämföra med att åka dit under en grundseriematch?
Problemet med bojkotten är att inget åtgärdas för att bortasektionen ska rivas. Precis som du säger så säljer HV platserna till ungdomar och förlorar således inget på att vi inte dyker upp. När White Lions bestämde sig för att dra igång denna bojkott så hörde man av sig till samtliga supporterföreningar till elitserielagen. En enda supporterförening, North Power (som knappast åker till KA speciellt ofta i vilket fall), medgav sitt deltagande medan andra inte svarade och fortsatte att åka. Det är också där problemet ligger.
Jag ångrar absolut inte att vara delaktig i beslutet att bojkotta grundseriematcher i KA, men om vi inte får med oss andra supporterföreningar och fraktioner så kommer det här att fortgå.
Kanske skulle man även ta kontakt med NB. Flertalet HV-supportrar har visat sitt missnöje med att bortastå är som den är. Skulle man (mot förmodan) få med dom i det så har man mycket att vinna.
Ett annat alternativ (som inte kommer hända) är att samtliga elitserielag ger HV-fansen samma behandling när de kommer på besök.
Det finns tyvärr inte många lösningar till det här, och desto färre som är realistiska. Jag kommer fortsätta att applådera bojkotten men jag tror inte på en lösning.