Dirdy wroteapanjokko wrotejust de wrote
Intressant att jämföra Saravo och Johan Fransson. "Frallan" är bättre på allt enligt statistiken, men inte enligt Lener tydligen.
Det spelar GANSKA stor roll NÄR man är på isen.
Tex i slutet på matcher, när man leder/ligger under, isamband med utvisningar PP/BP. Mot vilka man spelar motståndarens 1-2-3 eller fjräde kedja.
Men du kanske itne tänkte så långt?
Lite billig jämförelse, du tycker tex isf inte att Laumann-Ylvén tillför något? kolla på nuffrorna liksom...
Statistik säger mycket när underlaget är stort. Visst är det så att Baggen har lite väl mkt minus med så lite speltid, men det är ju inte samma sak som att han inte tillför något.
Jag tycker dessutom att man måste vara tolerant mot juniorer som är under "inkörning". Det måste få kosta lite helt enkelt.
Om Laumann tycker jag att han tillförde mkt energi i början av säsongen. Nu har motståndarna lärt sig vad han gör när han närmar sig. Dom har inga problem att glida undan och det blir mest halvträffar och missar.
Vi behöver ett par spelare av Laumanns typ, så egentligen tycker jag att det hänger på coacherna om dom lyckas med att utveckla honom. Han behöver inte bli starkare och tackla mer, men smartare och tackla bättre. Han behöver också utveckla samtliga andra moment i spelet.
Så var det även med Blomdahl innan han utvecklades, och där tror jag att Janne spelade stor roll.
Alltså tycker jag att vi ska fortsätta året ut med Laumann. Kommer Tony och Weinis tillbaka nästa år blir det ju svårare.