Dirdy wrote:apanjokko wrote:just de wrote:
Intressant att jÀmföra Saravo och Johan Fransson. "Frallan" Àr bÀttre pÄ allt enligt statistiken, men inte enligt Lener tydligen.
Det spelar GANSKA stor roll NĂâR man Ă€r pĂ„ isen.
Tex i slutet pÄ matcher, nÀr man leder/ligger under, isamband med utvisningar PP/BP. Mot vilka man spelar motstÄndarens 1-2-3 eller fjrÀde kedja.
Men du kanske itne tÀnkte sÄ lÄngt?
Lite billig jĂ€mförelse, du tycker tex isf inte att Laumann-YlvĂ©n tillför nĂ„got? kolla pĂ„ nuffrorna liksom...
Statistik sÀger mycket nÀr underlaget Àr stort. Visst Àr det sÄ att Baggen har lite vÀl mkt minus med sÄ lite speltid, men det Àr ju inte samma sak som att han inte tillför nÄgot.
Jag tycker dessutom att man mÄste vara tolerant mot juniorer som Àr under "inkörning". Det mÄste fÄ kosta lite helt enkelt.
Om Laumann tycker jag att han tillförde mkt energi i början av sÀsongen. Nu har motstÄndarna lÀrt sig vad han gör nÀr han nÀrmar sig. Dom har inga problem att glida undan och det blir mest halvtrÀffar och missar.
Vi behöver ett par spelare av Laumanns typ, sÄ egentligen tycker jag att det hÀnger pÄ coacherna om dom lyckas med att utveckla honom. Han behöver inte bli starkare och tackla mer, men smartare och tackla bÀttre. Han behöver ocksÄ utveckla samtliga andra moment i spelet.
SÄ var det Àven med Blomdahl innan han utvecklades, och dÀr tror jag att Janne spelade stor roll.
AlltsÄ tycker jag att vi ska fortsÀtta Äret ut med Laumann. Kommer Tony och Weinis tillbaka nÀsta Är blir det ju svÄrare.