Metallica Jag tror jag har skrivit detta tidigare, men jag såg redan på en uppvärmning i September att vi kommer göra minimalt med mål från backplats.
Maken till strumprullare har jag aldrig sett på maken, och då har jag av olika anledningar sett en hel del div1 och åkt myclet allmänhetens åkning.
Vissa av våra backar såg på riktigt ut att ha problem med att få upp pucken med slagskott.
Den säkraste platsen i arenan var nog målet som stod helt orört. Ungdomarna som skulle börja plocka puckar i hörnet ska vara glada att dom hade ordentligt med skyddsutrustning, för det kom trots allt då och då en puck med lite fart. Dock med någon slags rå-slice á la Landeryd. En sån där riktigt sjuk armvev man kan se folk kör med. Tar i så att fartränderna blir till fartgupp och noll rotation eller synk i svingen.
Den känslan fick man och det var då jag insåg att vi aldrig i helsike kommer göra ett enda ordentligt backmål. Det blir höstlöv mot mål, utan någon på mål 99% av gångerna. Alternativt en projektil mot hörnet eller i täck som sen blir livsfarlig bakåt.
Fruktansvärt.