LKPGSouth wroteÄven om det uppenbarligen finns många som skiter i det nuförtiden anser jag att en klubb ska ha respekt för sina supportrar och ha nära kontakt med dem - och i en sån situation skulle den här värvningen aldrig ha genomförts.
Jag håller med om det första, men inte det andra. Den dagen som supportrarna bestämmer vilka som ska, eller inte ska, värvas så har någonting gått väldigt fel. Det brukar hänga ungefär 100 sportchef-wannabees på det här forumet. Märkligt nog så har ingen blivit erbjuden ett sådant jobb, vare sig i LHC eller i någon annan elitklubb. Undrar vad det kan bero på?
Att värva Jämtin är förstås ändå något vågat mtp på det du nämner om respekt. Men att man tänkt på saken bevisas väl enklast av att Hemlin hörde av sig till WL's ordförande innan man gick ut med det. Och vågat är det också av Jämtin själv. Det står ganska klart att han vet vad som gäller.
Men nu frågar jag dig samma sak som jag frågade Acke:
Hyser du motsvarande känslor för vår kapten, Joakim Eriksson? En kapten som flera gånger har förklarat att hockey är ett yrke, och Södertälje är laget i hjärtat och bla bla bla.
Bara för att det värvas en spelare man inte gillar så är inte Harmageddon här.