Det här kommer att bli ett långt inlägg, så vi får väl stolpa upp det..
Generellt:
Det här är bland det mest patetiska jag har upplevt inom hockeysverige. Hockeyförbundet dömer i fördel för Jämtin, bötfäller pajasarna i Brynäs och så är det med saken. Pettersson är den enda som har erkänt slag, Sundlöv har erkänt att han inte skulle vara där och får stå för konsekvenserna, och det enda dokumenterade slaget kom från Brynäs sida. Då kommer en åklagare - från Gävle - som ska utnyttja mina skattepengar för att få en stund i rampljuset. Det äcklar mig att hela den här rättegången genomsyras av jävighet - från åklagaren till rättegångsplatsen. För vi vet alla om att det här inte hade hänt om Andreas Dackell i Brynäs hade gett sig på Mike Helber i Läkerol Arena. Nej, det hade Brynässupportern Hammarstrand brutalt struntat i.
En sak som inte heller ska glömmas är att Jämtin måste betala mer än de 16 000 kronor han får i böter. Han åker även på att pröjsa advokatkostnaderna, vilket bildar en summa på 36 000 kronor.
LHC:
Jag läser LHC:s uttalande efter domen och blir äcklad. Det är så jävla försiktigt och fisigt. Det är pinsamt att säga att säga att man respekterar samhällets dom, för det innebär att man accepterar att han blir provocerad och tilltyglad. Det här uttalandet skriker: "Vi stöttar honom av en enda anledning, och det är för att han jobbar för oss. Men felet är hans".
"Vi tar avstånd ifrån all form av våld" står det vidare. Jaha.. så det innebär att om jag skulle gå och sopa till en representant för LHC så får inte han slå tillbaka? Haha.. Nej, vi vet precis vad som skulle hända i det scenariot. Jag skulle bli avstängd från hockey under en lång tid, och antagligen också åka på en dom för misshandel, medan representanten för LHC skulle hävda att han handlade i nödvärn, och skulle få ett 100%-igt stöd av föreningen.
Argumentet om att LHC inte "kan" pajasförklara rättsväsendet är 100% bullshit, det är inte Sovjet vi lever i. Här har vi yttrandefrihet, och så länge man i pressmeddelandet inte kränker någon så får man vädra vilken jävla åsikt man vill. Om man då blir "osams" med rättsväsendet, so what? Det kan inte ens Hammarstrand göra något åt. Men nej, istället för att överklaga, anmäla eller dylikt så kan man ju planera ännu ett NHL-jippo och torska en halvmille till. Det, och inte att stå rakryggad och försvara sina representanter, är ju vad vi fans vill ha... Host.
WL:
Om inte LHC har kurage nog att stå upp för Jämtin så borde andra göra det, med eftertryck. Därför vänder jag mig nu åt White Lions styrelse: Knåpa ihop ett pressmeddelande och skicka detta till LHC, Brynäs, Hammarstrand samt pressen. På så sätt kan ni visa era/fansens ståndpunkter: Vi accepterar inte domen, vi anser att jäv har förekommit i rättegången, att Sundlöv och Pettersson inte borde slippa undan, att vi anser att LHC inte stödjer Jämtin ordentligt och så vidare. Vi visar inte bara stöd för Jämtin, utan också att vi inte accepterar att vissa helt slipper undan och att våra skattepengar läggs på den här skiten.
Vidare hoppas jag också att ni har diskuterat / kommer att diskutera om en insamling för att betala Jämtins böter. 36 000 kronor är nog svårt att få in, men det borde i alla fall undersökas om vi fans vill gå in och lägga pengar för det här - och vid intresse, så spelar det ingen roll hur stor summan är som vi får in, det är ändå en bra gest. Här har ni en bidragsgivare!
Cluben-fans:
Den 15 oktober kommer Brynäs på besök. Då accepterar jag inte tystnad på ståplats. Hammarstrand, Sundlöv och Pettersson ska få höra det gemensamma föraktet mot den här domen och mot de tre ovannämnda personerna. Jag hoppas innerligt att fler än jag kommer att visa min avsky mot Brynäs, deras representanter och deras fans (inte bara Hammarstrand, alltså). Om ni ser Sundlöv i CC så får ni mer än gärna säga några väl valda ord till honom. Men slå honom absolut inte, då kommer ni att få Hammarstrand efter er.
Tills matchen, spåna ramsor i mängder!
En sak till: återigen, Brynäs ska få höra det här - men glöm inte bort att hylla Jämtin och visa att vi är på hans sida. Det är viktigare.
TIFO-gruppen:
Function_ >> När jag är färdig med den här texten, så ska jag spåna TIFO-förslag. Jag har redan nu några på lager.
För övrigt så...:
gillar jag inte de här dagisfasonerna med åklagare som vill synas, men jag skulle i det här fallet inte gråta blod om en åklagare i Linköping drog Sundlöv och Pettersson inför rätta. Öga för öga...
borde Sundlöv nekas inträde i Cloetta Center.
finns det väl bara en enda person, förutom Hammarstrand, som är glad över utgången. Det är Mikael Persbrant. Nu har han ju manus till ett nytt avsnitt av Oskyldigt dömd.
Hammarstrand, Sundlöv och Pettersson - akta rygg och ta på er blåstället. Den femtonde oktober blåser det upp till storm.....