Inför denna säsong har min längtan till hockeyn varit större än vanligt. Jag vet inte varför men det har liksom varit något speciellt i år. Men efter sju omgångar så känns det som om något fattas i laget. Det går inte att peka på direkt. Kan det vara att vi har många utlänningar i laget? Mja, vi har haft det förut utan att det har känts så här? Saknar vi några old school LHC:are? Nej, absolut inte. Emmis och Musse, för att nämna några, är fortfarande riktigt bra och sköna att ha i laget.
Men något fattas. Magin. Det känns som att det saknar det där magiska i laget, som gör det sådär ovisst. Vi har plockat fram relativt mycket juniorer i laget i år, och ingen utav dem har överasket mig positivt, tyvärr. Tittar man på andra lag i ES så kan man se betydligt mer magi. Junisar som presterar och gubbar som är i storform... Men inte vi...
Jag tror förstås att vi kan komma igång ordentligt, och tvåa i tabellen är ju inget att gråta blod över direkt, även om tabellen absolut inte kommer att se ut som idag efter 55 omg. Men jag hoppas att den där magin kommer tillbaka igen.
Jag känner dock att vi kommer att förlora mot medgångsgänget på lördag. 3-1 till DiLeva och Pihl sätter vårt enda.