Jocke_L wroteBara det faktum att han är den bästa spelaren LHC någonsin producerat smäller högt.
En mycket framgångsrik spelare från "LHC-korridorerna", både nationellt och internationellt - kort och gott.
Sedan tycker jag det är småsint att vifta bort 13 säsonger bara sådär. Mange har betytt mer än både Musse och Emvall när det gäller att befästa LHC som storklubb. Det är ju efter Manges återkomst som vi etablerade oss som "storklubb". Vi snackar om lagets härförare och kapten, inget som varken Emvall eller Musse har varit.
Jag hade sett det annorlunda om han kommit tillbaka och kämpat i Cluben under den första, mycket svåra, etableringsfasen i Elitserien. Inget fel att tänka på sin egen karriär, men för mig betyder det en del avseende klubbhjärta och sånt. Och det i sin tur påverkar min syn på tröjan i taket.
Vad har Emvall och Musse gjort för klubben som inte Mange har gjort? Emvall var med i avancemang nr 2 men var inte på något sett framstående då, han var ju dessutom med när vi trillade ur (iofs faller inga skugga över honom för det).
Då är det väl status quo i den frågan? Jag tycker inte att Mange gjort mer för Cluben än Emvall och Musse. Men inte heller mindre.
Ska vi hiva en utomstående spelares tröja i taket ska det vara något exceptionellt och inte enbart lång och trogen tjänst.
Det har du rätt i. Men så har jag ju också backat om Musses tröja. Vilket å andra sidan föder tankar om något annat sätt att markera (permanent) de viktigaste spelarna som spelat i Clubens tröja.
Sen håller jag med dig om Jacobsson. Det är klart att den åkte upp av mer eller mindre nostalgi.
Men det är ju enkelt att göra en jämförelse med Helber och Mange här. Helber saknade inte erbjudanden från andra klubbar åren innan vi gick upp. Han stannade och kämpade...
Nu hamnade vi jävligt OT. Det var ju Musse vi skulle diskutera i den här tråden. Så okej, ingen tröja i taket. Men jag vill se en hyllning värdig en riktig LHC-hjälte!