Ja, mina vänner - varje år kommer minst en flopp i varje elitserielag, och så även här :shock: Dags för en gissning i samtliga elitserielag vilka som kommer floppa?
Brynäs: Lars Jonsson valde Brynäs. Varför kan man fråga sig, men ingen vild gissning är att Jonsson tog över Nicholas Angells tidigare höga lön. Floppar? Ja det är möjligt, för han har nog enormt höga förväntningar på sig i Brynäs brödgäng som den klarast lysande stjärnan.
Djurgården: Robin Figren. Gjorde ett starkt U20-VM och var kanske den Svenske spelare som gav mest rubriker, och därför är förväntningarna höga när nu denne trollkarl kommit tillbaka till Svensk hockey.
Frölunda: Patric Blomdahl. Ledsen killen, men du gjorde det bra här och utvecklades det sista året men Blomman valde sedlarna och förväntningarna är höga på denna ångmaskin. Blomdahl blir skadad tidigt på säsongen eller kommer som bäst spela i fjärdekedjan i Frölundas stjärngäng. Måste även nämna Andreas Karlsson som bara gjort en! enda poängmässigt stark säsong, och där är förväntningarna skyhöga på denna spelare folk kallas poängkung.. ha ha.
Färjestad: Reinhard Divis. Vi minns alla denna gamla Lexing, och vad har han gjort sen dess? Han kommer inte bidra med något ingen annan kan klara av. Stort tryck på Gustavsson i å när Divis sviker annars tror jag även att Lee Goren ligger nära till hands eller norrbaggarna Holtet och Holös.
HV71: Nicholas Angell. Värvades för att ersätta Ã…kerman för dyra pengar. Om han klarar det? Nej det tror jag inte. Kraven är lite högre i HV än Brynäs. Eller varför inte Teemu Laine som är värvad för att ersätta Ledin/Jämtin. Dock tror jag han kommer gå skadad större delen av säsongen.
Linköping: Tyvärr blir det någon. Det är mer regel än undantag och ifjol var det Vahalahti, och tidigare Healey och Soling mfl backtabbar. Nu då? Jan Hlavac. Debatten går het om denna klasspelare och risken är stor att Hlavac inte lever upp till förväntningarna med tanke på lönen, och då blir det ramaskri. Eller så blir det Henriksson som jag tror kommer va guld i serien men oduglig i slutspelet.
Luleå: Ehm, om man måste ta någon så blir det Markko Mäkinen. Jag kan inte ens förstå på vilka grunder man värvade denna spelare? Come on, en 31-årig kass finne framför en ung hungrig Lulebjörn? Okej.
Modo: Det finns några alternativ i antingen Krizan som tydligen var överviktig i somras. Eller uppskrivna norrmannen Zuccarello-Aasen, eller varför inte Marco Tuokko som jag inte tror kommer va lika tuff som i Mora.
Rögle: Det skulle väl vara poängmaskinerna Abott som jag inte tror håller för elitserien än.
Skellefteå: Gabriel Karlsson. Producerade i Leksand, men som vi alla vet är det skillnad på skit och pannkaka. Karlsson duger inte för elitserien.
Södertälje: Björn Bjurling. Gjorde en kanonsäsong ifjol sporrad av ungtuppen Enroth. Men i år inte konkurrensen lika stor och jag tror Bjurling får ett mellanår, kanske pga. skada eller dylikt.
Timrå: Toni Mäkiaho eller Tom Wandell. Toni Mäkiaho har definitivt passerat bäst före datum. Folk pratar om Wandell som ett proffs från Nordamerika, men tyvärr Wandell platsade knappt i AHL. Dock är Timrå bra på att hitta guldkornen, så kanske kanske.