Jo, tack Uffe! Jag har fått matchprogrammet men det verkar ha kommit bort när jag städat så jag hade därför tänkt ringa till Korpen imorn och försöka få tag på ett nytt program men det är ju kanonbra att du redan fixat det.
Misstänkte nämligen att första matchen är i antågande.
Till första matchen(till att börja med) så kommer medlemskap från föregående säsongen att godtas då jag inte räknar med att allt för många har kunnat lösa medlemskap för kommande säsong redan i och med att hockeysäsongen inte riktigt är igång än.
Detta om vi inte på något smidigt sätt kan fixa så att de som inte är medlemmar den här säsongen kan lösa det på plats i omklädningsrummet.
Sedan är det så att jag tänkt mig ett system där alla betalar 40:- per match oavsett antalet spelare som spelar just den matchen, detta kommer skapa ett överskott vars storlek beror på antalet som spelar varje match. Detta överskottet ger en liten säkerhet som gör att vi inte kommer ligga minus när säsongen är slut som vi gjorde den här säsongen(ca 300:-) beroende på att folk glömmer ta med sig pengar och så vidare.
De pengar som blir över efter att domare och startavgiften i serien är betalda kommer att användas till t.ex. inköp av bollar, övrigt material, någon lagfest eller vad som kan tänkas dyka upp(Kom gärna med förslag!). Avgiften som betalas per match kan komma att sjunka något beroende på hur mycket folk vi blir som spelar varje match och om jag ser att det funkar så att folk betalar det dom ska.
Jag ska också själv försöka ha bättre koll på vilka som är skyldiga lagkassan vad för det kan jag erkänna att jag va lite dålig med föregående säsong.
Det var allt jag hade om pengar och medlemskap för tillfället iaf, har ni några invändningar eller synpunkter så är det bara att höra av er här i tråden eller ta det med mig på ett eller annat sätt.
Jag kan väll meddela att Leroy inte kommer vara med och spela den här säsongen då han återupptagit sin hockeykarriär i HFL och att Brandes i bästa fall enbart kan medverka ett fåtal matcher i början av säsongen på grund av flytt/jobb i Norge.
Sen kan jag säga att jag inte kan medverka i match två på grund av att jag är i Göteborg då så vi måste lösa det så att någon tar betalt och tar hand om matchtröjorna till den matchen! Uffe?
Men som sagt så är det dags att samla truppen till första matchen, alla som kan vara med skriv upp er här!
Truppen till matchen den 10/9:
Emil
Bobbe?
Abzor?
Uffe?
Fingal?
Bekräfta gärna att ni kan medverka och på så sätt räta ut mina frågetecken! 8)