Robie, jag hade egentligen velat ha en 5-års-indelning hela vägen från 0-100, typ, om det hade gått.
Jag trodde faktiskt själv att det skulle vara fler äldre (säg 30+), än vad som verkar vara fallet. Hade jag vetat att det såg ut så, så hade jag ändå delat upp ännu mer i yngre är äldre åldrar. Anledningen till att jag ändå valde just "13-19", var att det är "tonårsåren". Jag trodde också att det skulle finnas mer barn, dvs 12 år och yngre, än vad det verkar som.
Jag har inte tänkt så mycket på det tidigare, men vad är det som säger att det inte skiljer mycket mellan en som är 45 och en som är ex 52? De kan ha genomlevat vitt skilda händelser och samhällsströmningar (ex under tonårstiden) som präglat dem för livet. Men vid första anblick tänkte jag precis som du.
En annan sak som jag funderar på är om man kan koppla åldersfördelningen till utbredningen av "datorsamhället". Alternativt så skulle man kunna tolka det som att LHC har "fångat upp" många i de yngre åldrarna (30), kanske beroende på att de redan har haft ett annat favoritlag innan LHC:s march upp i seriesystemet och etableringen i elitserietoppen.