Tipset wrote1. HV 71. Liv visade hela hockeysverige vem som var bäst. Har visserligen tappat några vassa och grovjobbare men har en bred trupp.
- Färjestad. Efter några halvdana år har Färjestad tidigt gjort klart med sin trupp. Bra värvningar men allt handlar om målvakternas klass..
- Linköping. Har värvat smart och Petterström är dubbelt så bra som Blomdahl. Som vanligt. Målvakterna? Synd på Staahl.
4. Frölunda. Vilket lag och vilka tränare! Men serielunk är inget för stjärnor. Vinner SM guld.
- Södertälje. Bred trupp och ett intressant lag på pappret. Viker ner sig i slutspelet, mätta efter en bra seriesäsong.
- Skellefteå. Visade förra året med en halvdan trupp att allt går. Och dom är fasiken inte sämre i år.
- Brynäs. Vill visa Sverige att man är bättre än förra året. Dessutom slipper man halvloja sk stjärnor. Målvaktsgenombrott?
- Modo. Har absolut ingen feeling för Modo i år. Men visst tar dom sig till slutspel och faktiskt semifinal, för jag har sällan rätt..
-----------------------
- Timrå. Nehädu. Har inget lag för slutspel i år och jag tyckte mest att Backlund hade flyt förra året. Dessutom tappat riktigt bra spelare.
- Djurgården. Vad har dom värvat som gör dom till ett slutspelslag? Tappat 3 av sina stöttespelare och ingen Bremberg i harmoni..
-----------------------
- Luleå. Kommer kriga som tjurar men det räcker knappast för att ens få kvala. Dock ett litet varningens tecken för just tjurigheten..
- Rögle. Liknar mest ett LHC första året i eliten. Men dom har varit underskattade förut men det räcker inte. Hemma tas poängen..
Nja. Inte så många rätt av mig. Någon som har något klockrent rätt, så här långt??