Jag tänkte att det måste finnas fler inne på forumet som är sålda på cykelsporten med allt vad det innebär så jag drar igång den här tråden nu (:
Tour de France pågår som bekant precis nu.
Thomas "Gotland" Lövkvist har vi tyvärr halvtimmen efter täten och utan chans på någon tröja vilket känns lite snöpligt efter den positiva inledning han stod för. Jag har mina misstankar om att han skulle klarat de två bergsetapper i vilka han föll igenom om han inte tvingats köra så hårt för Kim Kirchen som körde i gult då men det kan man ju bara spekulera i så klart. Dessutom ville väl även Thomas ha den Gula tröjan i laget men ändå. Det skulle vara kul att se vad han skulle kunna göra ifall han slapp köra för Cavendish och Kirchen hela tiden, men nog om honom.
Vad tycks om Cavendishs galna framfart?
Jag såg honom vinna sina etapper i Girot och tänkte redan då att här har vi en ruggigt snabb jävel men det han visat upp i touren hittils har ju inte varit av denna värld. Han formligen slaktar en kille som Robbie Mc Ewen liksom. Fullständigt galet. Kan han bara bli lite lite vassare uppför kan han mycket väl vara med och slåss om den gröna tröjan i nästa års tour om han kör den vilket jag utgår ifrån.
Slutligen måste jag bara tippa utgången.
Det känns lite fegt men jag måste säga Cadel Evans, han leder iofs bara med en sekund men jag har svårt att se att han ska falla igenom. Han är hyffsad uppåt och laget står verkligen bakom honom sedan har vi ett individuellt tempo som näst sista etapp och där är han RUGGIG jämfört med de andra som kan hota honom nu. Jag hade annars tippat Ricco om han varit kvar... Känns verkligen surt att han visade sig dopad, han var min solklare favorit men men, vi får väl se vad B-provet visar....
Freire tar den gröna tröjan men jag tror det är långt från klart i kampen om den prickiga och den vita.