En fråga som nyligen tagits upp på nyo är frågan om Euro Hockey Tour ska skrotas eller inte. Tidigare har jag vart stensäker på min sak: bort med skiten!
Nu är jag dock lite kluven. Utan EHT så försvinner LG Hockey Games, och om vi bortser från vilken skitturnering det är så är det en inkomstkälla som förbundet behöver ha (snarare mer än hälften av förbundets intäkter hämtas från LGHG), och med tanke på att elitserieklubbarna inte vill skänka en spottstyver ner i de lägre divisionerna så skulle pengarna till klubbar i allsvenskan och under nästan försvinna helt om EHT försvann.
Skulle däremot Glennert, Loob, Adhrian och resten av de pengakåta ledarna inte sitta på sina feta rövar och utnyttja sin vetorätt till egen vinning, och pengarna skulle börja komma nedåt också, då ser jag inget fel med att skrota turneringen. Det viktiga är att inte lagen utanför elitserien samt talangplantingen blir förstörd.
Det är en jävligt knepig fråga. Som LHC-supporter vill jag ha bort EHT, men samtidigt så innebär ju det att jag vill samma sak som de pengakåta herrarna som sitter vid respektive lags finaste kontor. Som hockeyälskare vill jag att svensk hockey ska frödas och utvecklas, men då måste skitturneringen vara kvar om inget händer uppe i skallen på Glennert och Ahdrian.
Vad tycker ni?
Avslutar inlägget med två lite roliga citat:
Mike Helber wroteUpplägget som är i dag är fullständigt förödande för svensk hockey, säger han.
[quote="Christer "Att-ha-sex-med-flera-personer-samtidigt-och-alla-är-med-på-det-är-en-sorts-våldtäkt" Englund"]Klubbdirektörerna är okunniga och har inte kompetens att avgöra vad som är bäst för svensk ishockey.[/quote]
Hoho.. Båda är förödande för svensk ishockey och ingen har kunnighet och/eller kompetens för det. Kul läsning.