Känns som om Sverige kan få ta och packa resväskorna redan efter gruppspelet detta EM. Tycker inte laget känns stabilt på något sätt. Men det kan räddas! Och det OM TOMTEN (Lägerbäck) vågar lite för en gångs skull.
Mittfältet suger hästpung och som det ser ut nu får vi fan vara nöjda om vi kryssar i en match. Finns ju inte en sate som kan mata forwards med kvalitetsbollar (de kan ju för fan inte ens hålla bollen inom laget!), möjligtvis Larsson junior, men han är fortfarande för "fräsch" för att bära ett mittfält i EM.
Ett par stycken här är helt rätt ute med att testa med antingen Elmander eller Henke som toppen på mittfältet. Det skulle ge en hel dimension till i detta lag. Har egentligen inte en aning om hur Elmander skulle klara sig i en sådan roll, men är ganska övertygad om att Henke klarar det utmärkt. Han har ju testat lite där förr och har en spelförståelse och en spelstil som talar för att han klarar det bra.
Tänk att få med Zlatan, Henke och Elmander i en startuppställning. Hur som helst kan det inte bli sämre än vad det är nu. Givetvis ska Sebastian Larsson in från start, han måste i alla fall få chansen. Jag tror han klarar det skitbra.
Hur som helst kommer detta mästerskap ha en sak gemensamt med de senaste. Jag kommer fortsatt hata Lagerbäck. Nu har tomten i alla fall chansen att vinna lite respekt i mina ögon, för något måste han göra.
Utgångstipset är att han inte gör ett skit och att laget ser ut som mot Ukraina, på ett ungefär. Fega tomte! Försnacket inför premiären handlar om försvarsspelet..bla bla bla. Vi loosar med 1-0 och försvaret funkar fint. Zlatan har sprungit en mil utan boll (vem ska mata honom?) och Efterlyst (TV-programmet) ägnar ett helt avsnitt åt att söka efter det svenska mittfältet.
Pessimist? GIVETVIS!
😉