Hur tror ni det går i Allsvenskan 08/09? Vilka tar guld och vilka åker ur?
Elfsborg tror och hoppas jag vinner årets Allsvenska.
Tyvärr så åker nog Norrköping och Sundsvall ur.

robask wrote

Tyvärr? Det vore det helt klart bästa!

Jag har inte några sympatier i övrigt. Vore kul om Kalmar vann "bara för att". Annars så vore det helt klart bästa för svensk fotboll om det lag som har störst chans i Europa vinner.

Inte så himla intresserad av allsvensk fotboll längre, men måste åka till Sthlm för att se ett derby.

Markus wrote
robask wrote

Jag har inte några sympatier i övrigt. Vore kul om Kalmar vann "bara för att". Annars så vore det helt klart bästa för svensk fotboll om det lag som har störst chans i Europa vinner.

Ett östgötskt lag i högsta serien är ju kul.
Eller är det bara jag som tycker så kanske?
Så därför tyvärr.

Allsvenskan i fotboll är fan bland det värsta jag vet. Tar bara en irriterande massa utrymme i sportmedia och är en riktig skitliga!! Vore skönt om de la ner skiten.

Allsvenska känns inte så spännande. ES i Hockey känns som det snackas mycket mera om jämfört med Allsvenskan i fotboll. Man mins ju inte ens vem som tog guldet förra säsongen i Allsvenskan ju.

robask wrote

Allsvenska känns inte så spännande. ES i Hockey känns som det snackas mycket mera om jämfört med Allsvenskan i fotboll. Man mins ju inte ens vem som tog guldet förra säsongen i Allsvenskan ju.

Du, det beror nog på var du är och vem du snackar med. Hur många tror du snackar hockey i Norrköping t.ex.?

robask wrote
Markus wrote
robask wrote

Ett östgötskt lag i högsta serien är ju kul.
Eller är det bara jag som tycker så kanske?
Så därför tyvärr.

Det är nog bra du.
Sympati för Norrköping, Nej Tack.

Hellraiser wrote
robask wrote

Du, det beror nog på var du är och vem du snackar med. Hur många tror du snackar hockey i Norrköping t.ex.?

Kan bara tala för min egen arbetsplats - men nog var slutspelshockeyn på tapeten kring lunchborden precis lika frekvent som IFKs taskiga start på säsongen...

Sedan så är det som Hellraiser säger - beror på vem man frågar - Jag vet mycket väl vilka som tog guldet förre året eftersom jag hållit på dem sedan jag var liten pojkvasker..

Så några direkta sympatier nom IFK här i min "hemstad" har jag inte direkt - däremot tycker jag att det är att föredra att Norrköping har ett elitidrottslag de också eftersom jag tror att det på sikt ökar den ekonomiska utvecklingen och intresset för regionen..

• [raderad]

Nu har den första matchen för säsongen gått mellan AIK och Djurgården på Råsunda.
I vanlig stil så hade de båda lagen varsitt "stor" Tifo. De såg ut så här:

Djurgården

AIK

Det jag inte ser är vad AIKs föreställer, någon som kan ge en förklaring ?

Ber om ursäkt om det är postat i fel tråd, men tyckte att det passar in bra i Allsvenskan.

Roligt om Elfsborg lyckas vinna då kankse man kan få jubla!

Bohuslänning som jag är slår hjärtat hårt för Elfsborg som enligt mig är västsveriges bästa lag.

Finns ganska många lag runt där jag bor, vi har ju nykommlingen Ljungskile så finns ju sedan tidigare ifk göteborg, gais, även halmstad och elfsborg.

Men sett till materialet så tror jag mycket på Kalmar.

[size=150]
HEJA ELFSBORG! [/size]

NN wrote

Sedan så är det som Hellraiser säger - beror på vem man frågar - Jag vet mycket väl vilka som tog guldet förre året eftersom jag hållit på dem sedan jag var liten pojkvasker..

Samma här, faktiskt. 8)
Min första IFK Göteborg-match på plats var ett CL-kval. Blomqvist, Anderas Andersson, Ravelli osv. Fan va kul det var. Nu är dock inte allsvenskan mkt att hänga i granen. Men man följder den sporadiskt. Kul att det går bra för Blåvitt

Drömscenariot vore att IFK Norrköping åker ur Allsvenskan och att Ã…tvidaberg (som vunnit de tre inledande omgångar av Superettan och därmed toppar tabellen) gick upp. Lundberg inser då att hans lilla hobbyprojekt är dödsdömt och drar sig ur, spelare liksom publik flyr fältet, IFK Norrköping gör en "Assyriska" och trillar ner i division 1 vilket leder till ekonomiska problem. Efter en medioker säsong i Sydettan så begärs skitföreningen i konkurs.

Vore för övrigt intressant att höra lite teorier om varför det alltid går åt helvete för Norrköping i idrotssammanhang? Vita Hästen behöver vi inte ens tala om. Vargarna (speedway) åkte ur i Elitserien. IFK Norrköping fortsätter med att misslyckas, trots goda förutsättningar. Norrköping Dolphins har jag inte någon koll på, men jag kan ge mig fan på att det har någon form av ekonomiska problem. Storsatsningen FC Norrköping höll i två år. Allt detta, trots backup från framgångsrika Linköping. Hur fan lyckas dem? Hur kan man vara så extremt värdelösa?

Fröberg wrote

Nu har den första matchen för säsongen gått mellan AIK och Djurgården på Råsunda.
I vanlig stil så hade de båda lagen varsitt "stor" Tifo. De såg ut så här:

Djurgården

AIK

Det jag inte ser är vad AIKs föreställer, någon som kan ge en förklaring ?

Ber om ursäkt om det är postat i fel tråd, men tyckte att det passar in bra i Allsvenskan.

Kallas för MOSAIK

• [raderad]

Jo tack jag vet att det är mosaik, men tänkte om det var något speciellt mönster eller motiv 😉.

16 år senare

Den stora diskussionen på sociala medier just nu är Djurgårdens banderoll med “Död och hat åt AIK”. Över gränsen? okej? Rolig? Vad tycks?

Kallzon Den stora diskussionen på sociala medier just nu är Djurgårdens banderoll med “Död och hat åt AIK”. Över gränsen? okej? Rolig? Vad tycks?

Jag instämmer med budskapet. Men bara rent hat sådär utan finess tycker jag inte är särskilt roligt. Slött var min första tanke. Sämre än insatsen på planen.