Anton_Gesen wrote:hur kan du inte säga att vinnerborg snodde guldet i match #3?
Enkelt. Matchen var inte avgörande, och vi hade gott om lägen i PP1 och PP2 där vi skulle ha avgjort.
Det är klart att alla usla domslut påverkat laget, självklart. Men jag anser fortfarande att punkterna jag listade i mitt förra inlägg är det som varit avgörande.
Även om t ex Thomas Andersson dömt bort 19 mål i första perioden i femte matchen så är inte det någon ursäkt för att släppa in 3 mål i eget power play i nästa period. Eller hur?
Vi har under den här finalserien spelat ett power play som varit så dåligt att det varit riktigt jävla pinsamt att se. Något som i allra högsta grad bidrog till att vi förlorade guldet.
Dessutom gjorde våra hyllade stjärnor, Tony Mårtensson och Mattias Weinhandl 2 poäng vardera under de sista 4 matcherna.
*
Men för att summera hela säsongen så känns det i nuläget ungefär så här:
Man blir bjuden på en riktigt trevlig femrätters middag. Förrätten och första mellanrätten är hyfsade men inte mer. Följande två rätter är helt fantastiska och du lutar dig tillbaka och njuter riktigt gott. När efterrätten sedan bärs in och du äter den så är den rutten, och dessvärre är det den smaken du får med dig i munnen (vinet du fick till var dessutom sönderlagrat) vilket naturligtvis förstör hela intrycket av middagen.