Femmorna när artistspelarna anlänt enligt min mening. (Eventuell ny forward inte inräknad. Räknar också med Junland i Blues.)
Henriksson
Fernholm - Aalto
Surovy - Hlinka - Emvall
Kommentar: Vill gärna ha in Aalto första backbar med offensivt skickliga forwards, som kan hålla i pucken och leverera upp den på blålinjen för skott. Något vi saknade förra säsongen. Emvall i första tänker många? Jag hör till de som tror att förra säsongen var ett olycksfall i arbetet. Revansch! Vill se Emmis ta tillbaka sin plats i landslaget.
Fransson - Majesky
Beaudoin - Persson - Zackrisson
Kommentar: Här skulle jag vilja ha ännu fler uppåkningar av Fransson än vad som var fallet föregående säsong. Finns tillräckligt med defensiv kompetens i femman för att tillåta det. Tror att de här tre forwardsen kan komma att komplettera varandra perfekt. Zacke måste få chansen med den potentialen!
Saravo - Pihl
Håkanson - Eriksson - Carlsson
Kommentar: Det här bli lite utav en checking-line. Eriksson tar lite mer djup och låter Carlsson och Håkanson riva utmed kanterna. Håkanson är en personlig favorit och en "bollspelare", vilket gör att det öppnas för kreativitet också i denna formation. Saravo har visat att han kan ta på sig en mer offensiv roll, även om defensiven är hans styrka.
Petterström - Fröshaug - Ylvén
Kommentar: Det här är en intressant formation även denna. Har man sett J20-matcherna vet man hur outstanding Fröshaug varit, och med framgångarna i VM i bagaget tror jag vi kan få se en spelare med självförtroende ta för sig sin första riktiga säsong i elitserien. Petterström har en härlig intensitet och frenesi i sin skridskoåkning, vilket också passar in på Ylvén. Hoppas de får chansen!
Ska väl sägas att det troligen kommer in en forward till i truppen, och då kan det ju få flyttas om. Men så här vill jag ha det just nu!