Ã…terigen blir vi rånade (finns flera andra ord som jag hellre skulle vilja skriva än det, men forumet ska inte innehålla sånt) av domaren som antagligen har en tvåa på oddset. Det här var fjärde borddömda målet den här finalserien, varav tre är mål. Kvällens mål är inget snack, det är helt solklart och det är pinsamt att en domare avgör matcher!
LHC har inget powerplay, inga målvakter, ingen förstakedja som levererar när det verkligen gäller och så vidare. Jag vet det, och tro mig, jag kommer skriva om det när denna depression har lagt sig för stunden (antagligen om några dagar, som det känns nu). Vi förlorar inte två matcher på grund av domaren, men i den här matchen (censur) han oss.
HV var bättre än oss i tre matcher och därmed är vi inte värda att ta guld. Men varenda spelare borde be prisutdelarna att köra upp silvermedaljerna i arslet och vägra att acceptera att ta emot dessa förrän Hockeyligan vaknar ur sin jävla koma och börjar använda sig av tvådomarsystem. Finalserien har tydligt visat det som alla supportrar sett i flera år: att domarna inte håller. Nu har det gått så långt att dom avgör SM-finalen. Skandal!
Just nu känner jag att spelarna inte ens borde ta emot någon medalj i alla fall pga sitt agerande nere i Jönköping, men som sagt, orkar inte skriva mer om det.
Det gör så grymt ont i mitt hjärta just nu.
Bama >>
Ett solklart mål bortdömt. Blåser inte straff i ett läge där till och med ett blint, dövt och lamt spädbarn hade blåst straff. Detta i, för oss, säsongens viktigaste match. Kom inte och vifta med utvisningsstatistik, för du vet mycket väl att det inte är det som vi är arga på.