Eftersom WL har ett klassforum med moderatorer som inte accepterar påhopp eller andra mindre trevliga saker som ofta skrivs i "stridens hetta" är det väl extra "roligt" att läsa HV71s OFFICIELLA forum.
http://forum.hv71.se/viewtopic.php?t=2303&postdays=0&postorder=asc&start=90
Bland sponsrade dödshot mot domaren ( officiellt forum ) och önskan att skada motståndarnas bästa spelare hittar man knappt ett objektivt inlägg. Det pratas t ex idag om att domaren var kass, trots att han får en assistpoäng på den ena av två målchanser som HV hade!
Det är ingen hemlighet att HV-klacken har sina rötter djupt i bibelkulturen. Jag skulle vilja gå så långt som att påstå att den svenka bibelkulturen har sina rötter i Jönköping och Ulf Ekman är en man av stor vikt i området och således säkert har ett stort antal sympatisörer i klacken.
Kanske är det därför man som utomstående kan tycka att dessa människor talar i tungor när de på sitt officiella forum dödshotar demonen Andersson, vill skada Tony Mårtensson och på andra sätt visar en attityd som är helt verklighetsfrämmande. Ohh bortastå i ett dike, vilken slump.
Jag frågar mig ikväll med en underbar smak i munnen om det är dags att omdefiniera stämpeln som ofta drabbar LHC-supportrar. Kanske är WL det bästa som händer i svensk hockey just nu. Ingen trumma ingen megafon bara ramsor och hesa röster.
Vi som faktiskt pratar, lever hockey och inte hotar domare eller uppmanar till skador på spelare i motståndarlaget. Det hockeyintresee som nu växer igen i Linköping är underbart att se. Inte alls som när tusentals åkte till Stockholm och skrek men inte heller så illa som vissa vill påstå.
Näh kära vänner, i skenet av kvällens händelser måste man ställa sig frågan. Kanske är Jönköping staden som Gud glömde ?
Kom igen Cluben !