Både HV och LHC är ju ganska "unga" hockeylag med gott stöd i den egna staden, men relativt få supportrar runt om i landet. LHC har ju nu två raka finaler. Jag har sett flera web-polls på riksmedias hemsidor som indikerar att fler håller på Cluben. Kanske bror det på att LHC-supporters är mer aktiva på Internet? (svårt att tro det) eller att linköpingsborna är fler (tror inte det skulle ge utslag) eller att LHC är ett populärare, eller mindre impopulärt, lag i hela landet (möjligen, även om det ju aldrig riktigt känns så).
Jag hoppas i allafall att följden på sikt kan bli att LHC "rekryterar" lite fans runtom i landet som kanske inte ens har anknytning till staden. Man måste ju inte alls vara från Leksand för att hålla på dem uppenbarligen, inte heller från Gävle för att gilla Brynäs o s v. Min sambo är egentligen Frölundait, men säger ofta att hon tycker LHC är seriens kanske mest underhållande lag att se spela. På sikt borde fler och fler inse det och det bli mer "rumsrent" att vara LHC-are där ute. Vad tror ni?