Markus wroteÄr det bara jag som inte förstår det här intresset för ett annat lag?! Jag skiter i att det skiljer ljusår mellan HF och Cluben. Det är ett annat lag! Varför skulle jag vilja stötta HF för att de kommer från Linköping? Det är ju i sig en bra anledning att inte stötta dem!
Hur många i Stockholm tror ni håller på två lokala lag?
Jag fattar helt klart din poäng, Markus men jag tror att man håller en liten tumme för HF för att det är en relativt nystartad klubb och när det väl drog igång så var det många gamla cluben lirare med deras tröja. Ferm, Helber, Kreü m.fl.
Hade HF och LHC mötts på 70-talet och 80-talet i rena rama derby-het matcherna typ Arbetarklubben mot borgarklubben så hade ju scenariot för vårt småhejande varit helt annorlunda. Det är inte Man U - Man C eller AIK - DIF men anor långt långt tillbaka med hat och konkurens och diverse utan HF är med våra ögon sett bara en liten hobbyförening som lirar utan pengar och bara för nöjets skull. En nystartad klubb helt enkelt.
Jag tror inte så många har givit den här tanken något utrymme men om HF mot förmodan skulle ta sig upp i div 1 och klara sig kvar så har man ett potentiellt farmarlag a'la Skåre BK. I samma stad!
Den sista lilla anledningen är att det vore kul om Hästen fick spö av stans 2:a lag i div 1. :twisted:
P.S. Självklart är det bara en klubb som gäller! Den gäller så hårt att man inte ens kan hålla på något annat lag i en annan sport, Ain't that right, Markus? :wink: