Slät figur av Andersson idag. Borde varit utvisning på LHC innan spelet vänder till 1-0. Straffen är helt felaktig eftersom det blir avslut på mål. Bedömningarna varierade dessutom period till period. Men jag håller ändå med bama, han avgör inte. Nog om Andersson.
När det gäller just straffsituationen så är jag egentligen mest arg på att den uppkommer. LHC var långt ifrån bra i PP idag. Särskilt spelet i 5 mot 3 är under all kritik. Ska det vara så svårt att passa ordentligt? Bra HV-bevakning av Weinhandl i numerärt underläge bidrog förstås, men så bra är inte HV i boxplay. Här förväntar jag mig mycket mer framöver när LHC har PP.
Och åt andra hållet... Efter 55 omgångar borde man känna till att man inte ska ge Ã…kerman fritt skottläge med skymd målvakt. Ut och stör.
Ändå tycker jag att LHC gör en bra match, med bra fore checking högt upp. Finns det något att gnälla på i spel 5 mot 5 så är det väl HV's 5-4. Där får inte HV-spelaren stå så fritt.
Stana var bra, men när tog han senast en straff? HV har tur på sitt andra mål som går stolpe in, men hade motsvarande otur vid ribbträffen. Mål där, och Cluben hade fått det riktigt jobbigt.
Ledin är en tomte. Efter avblåsning. Armbågen högt. I ryggen. Solklar avstängning om ni frågar mig.
Gunnarsson borde få en instruktionsbok i boxning för nybörjare. "Släpp inte garden" är ett bra tips.
Men nu är det bara att lägga den här matchen till handlingarna. LHC leder med 1-0 i matcher, och mer är det inte med det.