Mmm, jag såg det. Vet inte om jag ska vara positiv eller negativ till det...
Som boende i området kan jag garantera att de inte stört omgivningen speciellt mycket. Därför har man ju också intrycket att det inte förekommit kriminalitet i nån större utsträckning där tidigare. Det är snarare så att de som man pratat med som varit i kontakt med dem bara har positiva saker att säga (trots att själva stället inte ser så välkomnande ut...)
Med bakgrund av det så känns det lite fel att kommunen går in på det här sättet för att sätta stopp för Hog Riders. Då skulle jag hellre sett att kommun och polis fick tillåtelse att samarbeta med ledande i Hog Riders för att bryta kontakter med Bandidos och illasinnade "prospects" och fortsätta som fristående klubb. Men jag inser givetvis att det kunde vara en besvärlig väg framåt.
Men principiellt så tycker jag nog att enda vettiga anledningen till att köpa ut lokalen är om man vet att Bandidos förr eller senare skulle ta över äganderätten till lokalen (med tung kriminalitet som följd) alt. om man tror att ett öppet krig (med ex skottlossning som följd) mellan Bandidos och Hog Riders skulle kunna bryta ut.