Jag är riktigt imponerad av laget. Vilken skillnad nu i slutspelet mot i grundserien ! Stana var fantastisk förutom bjudningen. Backarna kanon. Junland utvecklas för varje match och är nu en riktig tvåvägsback. Hans skott blir också bättre för varje match. Pihl - vilken kille ! Nu är han som allra bäst. Går inte att ta sig förbi och är farligare än nånsin framåt.
Majesky har vaknat till spelade lika bra som förra året. Ferna - nu fattar jag varför han är landslagsback. Även han kanonbra åt båda hållen Fransson godkänd, men har mer att ge. Bra att han inte försökte sig på dribbel i egen zon. Melichar var jag imponerad av i början av hans säsong. Han är inte dålig, men lite farligt slarvig ibland faktiskt. Gunnarsson är vår sjundeback, en jädrigt bra sjundeback !
Förstakedjan är ju bara så underbart bra. Kollade in Weinis skridskoteknik. Vilken explosiv åkning ! Farligt så fort han får puckan. TONY 11 stjärnor av 10 möjliga ! Musse är alltid bra.
Surovy och Blomman stabila insatser. Den senare hela tiden bra i backcheckingen och skjuter. Höll sig lugn trots många psykningar.
Emvall börjar bli så där riktigt bra. Värd en kasse. Jocke och Persson alltid bra. Matte Carlsson måste vara en av Elitseriens bästa forecheckare. Erövrade flera puckar på ren energi. Fjärdelinan pigg och bra. Timpa fyller sin roll med bravur. Staal lite på gång. Zacke kan bättre.
Var det alla ?
Publiken var skaplig men kan bättre. Klacken höll igång bra tycker jag.
Var