Var går ni och läser om hockey? Vad hittar ni för ställen på webben som är bra? Eller köper ni tidningar?
Jag är så TRÖTT på dessa intetsägande, korta, förutsägbara skitrapporterna man ideligen ser efter match i dagstidningarna från trötta, trista journalister. Känns som det är viktigare att rafsa ihop NÃ…GONTING än att initierat skriva om detaljer i spelet, spelare som utvecklas etc etc.
Jag vet, jag vet, det är som att sparka på någon som redan ligger ner, men denne Tomas Ros, är det ingen som reagerar över att han blivit skickad ner till Linköping, är på plats, och bara åstadkommer denna artikel???
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2073807.ab
Jag skulle troligen skriva ihop något mer läsvärt i valfri paus... HAN, som har detta som yrke, borde sitta och aktivt anteckna detaljer under hela matchen för att sedan summera i en smaskigt analyserande rapport efteråt. Allt annat är ju tjänstefel, för han är väl inte på plats för att ha skoj och frossa i gratisfika o kexchoklad?
Det är för LÄTT att hylla Weinhandl o Mårtensson. Och så kanske lite Niklas Persson. Lägg till en Stana som kommit igång, och snipp snapp slut, så har vi en analys som kan återanvändas genom hela slutspelet. Klappat o klart, enkelt och smidigt...
...
Jag vill ha mer fokus på det icke uppenbara. Jag vill t.ex. ha poängligan väl synlig, summerad, kommenterad, någonstans. Inte genom att ladda hem en PDF från hockeyförbundet (eller var man nu hittar den?), jag vill att någon uppmärksammar den och kanske hittar lite dolda guldkorn.
Vi är fyra omgångar in i kvartsfinalserien och jag känner ingen puls, ingen nerv. Men jag vill läsa MER, jag vill se mer RIKTIGA analyser. Kändes som det var annat förr...
FINNS det överhuvud taget någon vettig svensk hockeyjournalistik? Finns det någon hockeyns Erik Niva (underbara långa härliga artiklar om fotboll i tidningen S). VAR i så fall???
Eller är hockeyn helt enkelt inte intressant nog...? Har vi inga kunniga skribenter? :roll: