Markus Belfour hoppas på spel mot Brynäs Ed Belfour gjorde en dålig match mot Rögle och blev bänkad mot Västerås. NHL-legendaren hoppas dock få vakta Leksands kasse mot Brynäs i morgon. -Jag blir besviken om jag inte får spela mot Brynäs. Men det bestämmer tränarna, säger 42-åringen till TT. -Jag gjorde inte någon av mina bästa matcher mot Rögle. Den som vill döma hela kvalserien på matchen mot Rögle får väl göra det. Men två matcher innan höll jag nollan, säger Belfour. Eddie Läck, 20, släppte in två av 14 skott mot Västerås i gårdagens match. Belfour verkar vara jävligt bitter måste jag säga. Hoppas att han sprider dålig stämning i laget!
fulla muggar Markus wrote Belfour hoppas på spel mot Brynäs Ed Belfour gjorde en dålig match mot Rögle och blev bänkad mot Västerås. NHL-legendaren hoppas dock få vakta Leksands kasse mot Brynäs i morgon. -Jag blir besviken om jag inte får spela mot Brynäs. Men det bestämmer tränarna, säger 42-åringen till TT. -Jag gjorde inte någon av mina bästa matcher mot Rögle. Den som vill döma hela kvalserien på matchen mot Rögle får väl göra det. Men två matcher innan höll jag nollan, säger Belfour. Eddie Läck, 20, släppte in två av 14 skott mot Västerås i gårdagens match. Belfour verkar vara jävligt bitter måste jag säga. Hoppas att han sprider dålig stämning i laget! Ni som sett filmen Offside, drar ni några paralleller?
MagnuM Bobo wroteBara Brynäs åker ut så blir jag nöjd Samma här! Det känns som det viktigaste i det här läget! // MagnuM
Markus Det viktigaste nu måste ändå vara att Leksand inte går upp. Om Brynäs trillar så är det ren bonus.
Lukkinen Markus, Är helt inne på din linje! Se till att Leksand aldrig mer spelar i ES. Kan det garanteras är jag i det stora hela rätt nöjd men det vore som lite extra grädde på moset om 11-2-gänget åkte ut med dunder och brak. Elitserien klarar sig bra utan lag som ser sig som Guds skänk till Sveriges rikes befolkning och äckliga fusklag utan en gnutta moral i kroppen!
Robin013 Måste stämma in i ledet. Usch vad jag avskyr Leksand. Drömmen hade ju varit Vik och Rögle, nu får man väll hoppas på Rögle och Malmö då. Det som är kul med malmö är att dom ständigt (?) misslyckas trors bra ekonomi. Rögle är ett gammalt klassiskt lag (hur kommer jögga j tänka om dom kommer upp? 😉)
Driver73 Robin013 wroteMåste stämma in i ledet. Usch vad jag avskyr Leksand. Drömmen hade ju varit Vik och Rögle, nu får man väll hoppas på Rögle och Malmö då. Det som är kul med malmö är att dom ständigt (?) misslyckas trors bra ekonomi. Rögle är ett gammalt klassiskt lag (hur kommer jögga j tänka om dom kommer upp? 😉) Vore ju iofs kul om Malmö missar ES-plats så de kan ha AS flottaste arena... Jag tror ju knappast att den skulle fyllas i AS...
[raderad] Så himla häftigt det skulle vara om Rögle gick upp i elitserien. Vi ska upp och riva hovet, vi ska slåss i Ängelholm . . . Edit: 4-4 nu, serien lever i högsta grad nu alltså. Igen.
Driver73 Sören Persson visar återigen vilken jäkla pajas han är... Uppenbara utvisningar släpper han. Jäkla skandaldomare.
Driver73 Nu hoppas jag faktiskt på att både Brynäs och Rögle tar sig upp. Vill inte ha Mora eller Malmö i ES. Malmö kan få vara stolta över sin nya arena som lär vara den flottaste i Allsvenskan.
Heldragna Heldragna wrotehogge wroteser ut som lekisand åker på stryk ikväll men är lite kvar på 3 dje periodenVisst är det skönt att se att återtåget ser ut att stanna på hållplats Allsvenskan.Då har tåget stannat! Gött! :lol:
Heldragna Bobo wroteSom LHC:are kan man inte vilja ha Brynäs kvar, jag glömmer iaf aldrigDet glömmer jag aldrig! Men tyvärr så ser det ut som Brunass klarar sig sportsligt då de har Västerås kvar att möta. Får väl hoppas att de inte får någon Elitlicens då ekonomin troligen är en katastrof!
1986 Snacka om getingbo. Sista omgången kommer bli brutalt intressant.. ..men redan nu kan man glädja sig av att Leksand får harva vidare i Allsvenskan.
Driver73 Det kommer bli en kul avslutning i årets Kvalserie. Den saken är helt klar. Jag har ju sett på Leksands ismaskin att de har tecknade bilder på en buss med destination Elitserien. De får nog köra ett stort antal mil innan de når i närheten av den destinationen igen. Och det är ju bra.