Det är bara lag som man inte vill ha upp till elitserien, egentligen. Byt ut Mora mot Luleå så hade det vart pest, oavsett vilka lag som än hade gått upp. Däremot är det sex jävligt bra lag, och det kan gå precis hur som helst - vilket kommer ge 10 förbannat bra omgångar. Bra underhållning när det inte är slutspelsmatcher på menyn.
Såhär tror jag, och vi börjar nedifrån:
6. Västerås
Play-offvinnarna kommer få det svårt som fan. Dock kan dom avgöra hela kvalserien, för en eventuell förlust mot VIK kan bli kostsamt för aspiranterna till Elitserien.
5. Rögle
Kan överraska, men har tappat för många bra spelare sen förra säsongen.
Mora
Har krigare, men ingen direkt spetskompetens. Det tror jag kommer kosta dom dyrt.
Leksand
Kommer att bli Dalarnas bästa lag, men kommer inte nå ändra fram (jag hoppas innerligt att dom blir trea - ju närmare de är att gå upp utan att lyckas, desto bättre. Sen hoppas jag att Mora kommer tvåa istället för fyra, så att Leksand inte blir Dalarnas bästa lag heller.)
Malmö
Tyvärr, tyvärr. Har inte spelat så bra under säsongen men tror att dom kommer öka takten och ta andraplatsen. Om inte pressen med den nya arenan blir för stor.
Brynäs
Fuskarna håller sig kvar. Truppen är helt okej, och får dom igång målvaktsspelet och Brendl levererar så kommer vi få se fuskarna i CC nästa år igen.