ghostrider kommer att jobba vid hovet imorrn men kommer tyvärr inte kunna se matchen så alla lkpg-älskare.....se till att skrika fram hjältarna så ska jag hålla tummarna i annexet....cluben vinner med 3-2 imorrn
Fäldt Vi vinner med 5-0 Och riktigt bra spel av backar och målvakt! Surovy Mårtensson Fernholm Mårtensson Fernholm ALLA TILL HOVET!!!
EmilG tror att dif faller relativt enkelt imorn igen, 5-2 till cluben och ytterligare ett steg närmare semin
13ulow Wrigley wroteBara jag som såg att Väänänen försökte skjuta på Blomdahl 20.00 i sista perioden? Träffade han inte till och med? Blomdahl blev hur som helst förbannad. Skottet kom från egen blålinje och Blomdahl var ungefär vid mittlinjen och på väg till båset för att fira med de andra. Det hela inträffade precis i samband med slutsignalen och Blomdahl hade släppt fokus på matchen eftersom inga fler farligheter skulle hinna uppstå.
MagnuM Jag tror som många andra att det är i denna match som det kommer hetta till för första gången. Det är ju uppenbarligen Djurgårdens enda chans för att kunna rubba våran ruskiga defensiv och självförtroende. Dom kommer säkerligen försöka reta upp någon av våra stjärnor, köra över Stana och försöka få Blomdahl ur balans. Det är iallafall det som jag skulle ge direktiv om ifall jag stod i Djurgårdsbåset. Och det känns ju som att vinst ikväll är deras sista chans för att ha någon som helst chans i denna matchserie. Förlorar dom ikväll så måste dom vinna tre matcher nere i CC. Och det gör dom INTE! FORZA CLUBEN!! Nu kör vi! // MagnuM
[raderad] Blir riktigt tajt idag, vinner vi idag så har vi ena foten i semifinalen. Men skulle Djurgården vinna ikväll så är serien fortfarande helt öppen. Tror på 2 - 2 efter fulltid och sen i Suden Death så är allt en öppen historia.
lkpg__ Borde bli jävligt tufft idag. Men jag tror trots detta att vi vinner med 2-1 efter förlängning. Clubens mål görs av Matte C(2).
[raderad] Tror DIFs enda chans är att få ledningen under första 10 minuterna. Klarar Cluben att hålla tätt i början tror jag att vi seglar in i K4 med 3-0 (både i matchen och i matcher). Målskyttar: Fransson Mårtensson Carlsson
Feta Morsan Hoppas Ferna stänker in mål. Hoppas bananpackets beteende är god tändvätska: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2244&a=752363&rss=1402 dif:s bollklack som nu är inne för att hjälpa till att göra stämningen på hovet så "hockey" & "slutspelshärlig" lär väl ha #5 (och hela hans familj!) i sikte, i vanlig ordning.
Ahlberg Hur skulle det vara om Ivan gav fan i att bli utvisad hela tiden? 4 stycken utvisningar redan efter halva matchen. Fortsätter han såhär kommer han att ge bort matchen!
hogge Tycker att David Fjäll är väldigt färgad i sina kommentarer,men djurgården kanske är bra i dag!
oskar_b Hörde att det var bråk där uppe tydligen en apa som tagit sig in på bortastå och så försökte några till ta sig in.....den första fick stryk!
saturdayservice oskar_b wroteHörde att det var bråk där uppe tydligen en apa som tagit sig in på bortastå och så försökte några till ta sig in.....den första fick stryk! hörde det... kul och pinsamt för stygga djurgården
Ahlberg Nej, vi vänder inte det här. Se det lite positivt dock, nu får vi två hemmamatcher i CC och extra klirr i kassan.
Moridin 16-1 skott i sista perioden, 1-1 i mål. Det ser mindre bra ut på pappret. Men som sagt, 2 hemmamatcher att se fram emot innan vi, förhoppningsvis, är klara för semi mot Timrå.
esset_87 nu kom förlusten men det blir ingen mer. Cluben gör det bra tycker jag, otur i sista skulle jag säga, då vi dominerar spelet och Djurgården bara ligger på försvar. Tycker att inställningen i slutet var bra från Cluben. Nu har vi två raka matcher hemma sedan är denna serien avgjord. Hoppas bara att det är Kanal 9 som sänder tisdagens match så jag kan se den! oroande är att Musse Håkansson utgick pga av skada hoppas att han är okej till måndagens match!!!