Endless day. Tungt, jobbar och har inte kunnat koncentrera mig på matchen ikväll. Men nu är det lugnt. Läser med en viss förtjusning att ni redan förbereder för "slakt" . Matchen kommer i stort sett bara spelas av
och vinnas utan större krussiduller.
Nåja, har hört dessa profetsior och i vissa delar ogenomtänkta slutsatser tidigare. Men räkna med ett betydligt tuffare motstånd i kväll.
Visst, ni har er egen hemmaplan och i viss mån en egen FANS-skara som säkert kommer att ge sitt yttersta för att överrösta ett gäng, djurgårdshärliga, gul/blå/röda fans som faktiskt åker till matchen för de älskar sitt lag.
Och, jag betonar, inte för att misshandla Linköpingsbefolkningen, gul/blå/röda om ni missuppfattat det.
Hoppas självklart, liksom Ni att vi får en spännande tät och utdragen historia som avgörs av någon lycklig kreativ spelare som kanske dagligdags inte får så mycket solljus på sig.
Alltså nån som jobbar i det tysta och alltid gör sitt bästa. Varför inte Thomas Johansson med ett slagskott från blå, stolpe in. Det är min dröm iaf. Vi får väl se om jag får rätt, brukar ha det, säger han rätt kaxigt 8) // Må väl all of you...