Sådär, några timmar har gått och jag kan notera att svansföring på Ert forum har växt betänkligt. Hade ju förutspått att hälften av Linköpings befolkning idag befann sig på långpromenader med "tjockångest" runt hårfästet. Men tji fick jag.
Trots detta missöde känner jag mig ändå tillfreds med dagen. Slog bl.a upp lite statistik och kan med viss skadeglädje och ödmjukhet konstatera att en Linköpingsbo generellt är 3½ cm kortare än Sveriges genomsnittsbefolkning.
Dessutom har den sk "PINGISKROPPEN" sitt ursprung i Linköpings omnejd, litet huvud flaskformad överkropp och ärtrör till ben. Lämplig idrott att fokusera en sådan kropp till är självklart pingis, bowling och boul. Sedan har ni ju självklart egna självplågare som vill mer än kroppen är lämpad för och de testar då självklart ishockey.
Nja, lite allmän info så där.
Lite väl off topic där. Akta så Du inte halkar lika långt bort från ämnet i fler inlägg. Det är trots allt en matchtråd även om det var lite rolig läsning. Kolla gärna in övriga avdelningar i hockeybulletinen. Allmänna skämttråden under Off topic är att rekommendera för ovanstående text. / Moderator, Markus
Jo men se på greven, svansföringen har sjunkit betydligt, ilskan gör sig påmind och ni börjar nu säkert kraftsamla i ladorna för att påvisa att Doyls teorier är riktigt tokfel, men mot vetenskapen styr gudarna förgäves, det var en liten godbit att suga på så ni inte hamnar i nått storhetsvansinne här. Betänk att Ni faktiskt slagit ett uträknat, och nederlagstippat Djurgården med endast 0 - 1, det är inte kattskit, sträck på er 8)
Om jag får spekulera lite, tror att ni nu kommer in i nöjdhetsscenariot, hemmaplan, allt går vår väg, gäsp, när går semin, nån som vet.
Har ni hört att den farligaste motståndaren är inte Djurgården utan er själva. Tänk efter själva vakna och få upp Jimmy Ölvestads fighting blick igår, en sån kille kan försätta berg för att bärga hem en trepoängare, fråga Pihl 8) 8)
Många av våra Djurgårdskrigare var igår påverkade av allt runt omkring, nu är det överstökat.
Bär med er historien oxå, Linköping - Djurgårn i CC inga bra förutsättningar för er. Jag lovar och svär att ni i morgon kommer att upptäcka att det behövs mycket syre för att ta sig upp till Mount Everest, där har ni lite att jobba med GUYS.
Till sist. Gillar ert lag trots konkurrensen. Väldigt få fultag eller efterslängar. Rent och snyggt på plan, kamp med justa medel, sånt gillar Doyle.
Drag nu ner gardinen i natt och tänk över allt jag skrivit. På lördag vänder Djurgårn detta och 2 - 1 matcher för oss kommer till slut att få er på tungt fall. Ta hand om Er, alla vita lejon 8)