Vi har idag 9 backar med Bozic och Ekbom. 7 backar som alla håller hög elitserieklass varav Majesky på artist. Blir lite svårt för Bozic och Ekbom att prova på elitserien sen när Majesky kommer om ingen blir skadad. Vore kul om man i början på elitserien vågade satsa lite på dem och se om nån tar chansen. Ska det komma in nån mer back ska det vara Melichar eller Mange Johansson. Dock blir det då 8 bra backar = 4 backpar? Dessutom vill nog Ferna, Aalto, Saravo, Fransson, Majesky och Pihl ha 20 min istid per match. Något de alla klarar av och mår bra av. 🙂 Tycker vår backsida ser ruskigt bra ut. Hade dock gärna haft Melichar kvar. Gillar snubben starkt. Är väl osäkert vart han tar vägen, och att han går till LHC är ju inte uteslutet som jag fattat det. Vi har nu två av elitseriens absolut bästa två-vägs backar i form av Ferna och Saravo. Tycker backsidan ser riktigt stark ut och ska bli kul att se den i vinter.
Framåt vore drömmen en rightare med rutin från NHL som kan göra massor med mål på smörpass från Hlinka samt sätta in tuffa tacklingar. Vi har ganska mycket folk på forwardssidan och att ha en målskytt och en tuffing till blir nog en för mycket om nån av våra juniorer ska få chansen. Oerhört dumt på alla sätt och vis att ex. ha en snubbe som Vahalahti i fjärde femman med 5 min speltid per match.
Jag har också kommit fram till att sannolikheten att Blomdahl floppar i Frölunda är stor. Spelare såsom Holmqvist och Ackeström har ju inte direkt varit lyckosamma hos dem. De vi har tagit från Frölunda har lyckats lite bättre, Huselius, Norrena och Fransson. Blomdahl lär inte få mycket istid iallafall. Dessutom behöver han en spelare i klass med Surovy för att kunna producera. Även om han kan glänsa till emellanåt men det sker inte alltför ofta.