Tycker inte vi ska in och fingra i våran backuppsättning något mera inför kommande säsong såvida inte Mange får en svängom och helt plötsligt vill tillbaka. (Uppenbarligen är NHL/Ryssland det han siktar på men man vet aldrig.)
Någonstans tycker även jag det är lite trist att våra unga spelare nu igen ser ut att få hamna utanför laget. Jag hoppas bara Lener inte gör en Janne och kollar lönekuvertet innan han väljer manskap att matcha, men å andra sidan kommer de äldre spelarna antagligen inte lika lätt acceptera en ev petning trots att de må underpresetat. Jag vet inte.
Ser iaf gärna att Zacke framförallt får utrymme att utvecklas, för den killen kan. Men inte bara Zacke dock, vi har vad som iaf var en av de bästa målvakterna i 88-kullen, som ett tag krigande med ex Enroth om en J20-plats. Viktor Ekblom, Bozic, Lauman-Ylven och Fröshaug därtill! Alla kan antagligen inte gå rakt in i elitserien och dominera, men som någon skrev innan, skulle inte ex våran tuffe Junior eller Fröshaug gå in och erätta Vahalahti / Timpa med deras 4-5 minuter per match borde de inte vara bra nog att skriva på ett papper med ett elitserielag...