Jacke wroteNu har ju faktiskt Ville Nieminen spelat i NHL de senaste säsongerna innan han kom till Malmö och spelade för Finland i senaste OS. Han är helt klart en bra energispelare, ingen poängspruta men om cluben siktar på att ta in ersättare för Tony och Weinhandl och sen tar dem Nieminen dessutom så skulle inte jag gråta. Vore en bra ersättare för Blomdahl. Köper inte det där med att man är dålig för att man spelat i allsvenskan med Malmö senaste säsongen, med tanke på vilka spelare de värvar in för en massa pengar. Om Huselius skulle spela i Malmö nästa säsong då skulle han va skitkass och ingen vi vill se i laget till säsongen efter eller?
helt inne på din bana här.. ser som sagt gärna Ville i Cluben.
och det strunt snacket att man inte håller måttet för att man spelat i en lägre division...kolla bara på leksand de hade hur många spelare som helst med nhl rutin, skull dom vara för dåliga för att inte platsa i en elitserieklubb?? Även Malmö värvar som att dom spelade i elitserien. titta själva dessa två lagen har haft spelare som: Richard Jackman, Juha Lind, Lasse pirjätä,Hurme, Eloranta.
så kom inte med att dom inte håller måttet för att spela i elitserien, det är struntprat enligt mig.
blomdahls ersättare kan helt klart vara Ville Nieminen..
Måste även säga att jag mer än gärna hade sett Juha Lind i cluben oxå en merriterande Finländare men han flyttade hem igen.