Jocke Eriksson är ju oftast jämnbra men aldrig riktigt lysande. Han har också sina svackor där ingenting fungerar (Läs Finalspel i LHC..) Svackan i årets final berodde ju mycket på att Surovy försvann. Men säger det då inte en del om Jockes kapacitet? Han behöver ha en spelare bredvid sig av världsklass för att komma fullt till sin rätt! Hans styrka ligger ju i smartness och vid tekningar.
Och så då till diskussionen om våra centrar. Så här hoppas jag att våran centerbesättning kommer att se ut!
Förstacenter, Pajen
Kommentar: Pajen borde verkligen få chansen nu när tillfälle finns. Och jag tillhör dom som inte tror att han skulle misslyckas!
Andracenter, Zacke!
Kommentar: Zacke visade i slutspelet att han är en spelare för någon av de två första linorna. Förhoppningsvis så fortsätter hans formkurva att peka uppåt. Om inte så är det ju bara att flytta ner honom ett steg.
Tredjecenter, Jocke
Kommentar: En relativt vass center som gör mycket jobb i det tysta. Men jag kan ändå inte se hur han skulle kunna växa och ta en första centerplats i Cluben kommande säsong. Dock så finns det ju en risk att Jocke kommer att rankas högre än Zacke.
Fjärdecenter, Vakant
Kommentar: Här är jag osäker på vem jag vill se. Det får tiden utvisa.
// MagnuM