Jag tror detta med Mårtensson o Weinhandl är riktigt riktigt bra. Faktiskt. Man får ju ANTA att Cluben får sådär mycket pengar som det spekuleras i. Man får ju också ANTA att en del av dealen för Weinis också handlade om att förlänga kontraktet med LHC. Då ser jag följande scenario framför mig:
Lener kommer som ny tränare, det tar alltid lite tid att sätta sin prägel på laget och få allt att fungera. Jag tror tyvärr kommande säsong kan bli, kanske inte ett mellanår, men ett år där man kanske inte är och nosar på guldet, som man varit de senaste två åren... Och det handlar främst om att man aldrig kommer göra det med nuvarande målvaktsbesättning.
MEN, till säsongen 09-10, då kommer Tony/Weinhandl tillbaka! Dessutom ÄNNU mer sammansvetsade (eftersom de verkar hamna i samma lag!) och drillade i en hård liga. Förhoppningsvis tar man målvaktsproblemen på allvar och ser till att skaffa en riktigt stabil keeper. Kanske ser vi en hemvändare i Mange Johansson? En del av våra unga hungriga lovande spelare har tagit ytterligare kliv och är ännu bättre.
Och för att återgå till Tony o Weinhandl - detta är ju unikt. Det har väl ALDRIG hänt att spelare gått och en klubb fått denna summa pengar. Det är väl heller inte vanligt att de släpps iväg och att man sedan säkrat upp att de kommer tillbaka och till och med förlängt deras kontrakt! Det är i mina ögon helt sanslöst bra upplägg och det är bara att applådera klubbledningen som fått till detta. Många av topplagen förlorar massor med spelare, för en lång tid, till NHL, utan skälig ersättning. Då är detta en grymt bra lösning.
Vi ska också komma ihåg, att bland topplagen så är väl LHC det lag med minst kassa och ihopskrapade pengar. Visst, omsättning är hög och det blir plusresultat, men det skadar inte att bygga upp ett bra kapital.
Med de summor som diskuterats så kan man både stoppa pengar i sin kassa OCH fixa ett par högklassiga ersättare.
...
För övrigt känns de meddelanden som dyker upp dag efter dag här om spelare som lämnar och spelare som förlänger bara positiva! Möjligen sörjer man Blomdahl en aning, men i ärlighetens namn, han har varit ojämn och han är inte så jäkla tuff o jobbig som han borde vara. Han har ju mest ett rykte, som ger honom 2 min för minsta lilla incident.
Det måste finnas andra spelare i den rollen, kanske transatlanter (har Mikes kontakter sinat i takt med att han blivit äldre?) som inte har det där "ryktet" i elitserien...