Jag tror att alla redan nämnda företag redan anses vara "stora" sponsorer till LHC. Då skulle jag hellre se Holmen komma in och köra en större slant. De har förvisso Modo men Östgöta förankringen är ju rätt tydlig. Denna diskussion är väll iof ganska off topic??
Silly nu.. svårt att gå igång på den eftersom jag fortfarande är helt knäckt över torsken...
Önskelistan:
Petterström - ersätter Blomman. Inte riktigt samma spelare men har bra energi och tar mycket ansvar över hela banan. Matte C kommer ju stanna och även han gör ett mycket bra jobb i en sån här roll. Han är dessutom kylig i avlutningarna och jag tror han kan bli lite av ett utropstecken nästa säsong om han får vara skadefri.
Andreas karlsson - ersätter Tony, känns som samma spelartyp. Karlsson var ruskigt bra när han spela i HV innan han gick till NHL.
Micke Holmqvist - ersätter Tim. Inte alls samma spelartyp och jag har ingen aning om detta går. Han har ju kontrakt men efter hans katastrofala säsong tror jag frölunda kan tänka sig släppa honom. Micke har massor med hockey i sig och jag tror att LHC är rätt club att förvalta och få ur honom detta. Han är dessutom i en bra ålder med ganska mycke rutin. Behöver inte ta med sig brorsan dock 🙂. Tror en femma med Karlsson - Sourovy - Holmkvist skulle funka hur jäkla bra som helst.
Högerskjutande sniper - Weinhandl, Här måste vi få in en likvärdig spelare även om jag tror det blir enormt svårt. Weinis är ganska unik för att vara en svensk spelare så vi får försöka hitta nåt utländskt ess. Folk snackar om Pesonen men jag vet inte om han är värd den lönen. Kommer han blir jag iof glad.
Aalto - ingen, backuppsättningen måste breddas och vi behöver en spelskicklig högerskjutande back. Inget att snacka om
Saaravoo - ersätter Melichar, Josef gjorde ett bra slutspel men han var lite tung under serien. Kostar lite mer än han smakar. Tror Josef hamnar i frölunda nästa år. han är precis den typ av back de behöver nu när sundin frusit fast i isen..
Fröösaug - breddar truppen och kommer in och kör. Ska bli superspännande att se vad han kan göra.
Ersberg - Stana, blir nog svårt nu när han spelat till sig en tröja i Kings men jag skulle gärna se honom i clubens färger nästa år.
Engstrand-ersätter Fransson, vi kan inte ha en 28 årig andremålvakt som aldrig tar chansen när han får den. Chrille gjorde det bra i allsvenskan och förtjänar att få chansen. Om 2 år kanske vi har Brage och Engstrand som målvakter. Det skulle vara hur coolt som helst
Femmorna:
Holmqvist - Karlsson - Sourovy
Aalto - Fernholm
Håkansson - Eriksson - Peesonen
Fransson - Saaravoo
Emwall - Pajjen - Matte C
Majevsky - Junland
Staal - Zackrisson - Petterström
Pihl - Gunnarsson/Bozic
Engstrand / Ny förste keeper
Jag tror att vi kommer få se en annan sourovy om han får spela med en något starkare center. Honom kan vi nästan se som ett nyförvärv. Sen får vi en starkare backuppsättning. Zacke skulle jag gärna se få mer speltid nästa år då vi har något stort på G där. Om 2 år är han garranterat 2 center (förutsatt att Tony kommer tillbaka efter 1 år). Han och Staal gjorde ett makalöst bra slutspel och de ska defenitivt spela ihop nästa år. Summa summarum tycker jag att vi skulle ha ett bra lag om Hemlin rodde hem de värvningar jag föreslår 🙂