Tim har stått stilla i utvecklingen allt för lång tid. Han har gjort några bra matcher för att sedan vara osynlig eller dålig i allt för många. Jag sörjer inte att han lämnar, men jag önskar honom all lycka i framtiden.
Att Hemlin själv säger att Blomdahl lämnar innebär att jag väljer att redan nu se det som klart att han flyttar till Götet nästa säsong. Så, med det sagt:
Dra åt helvete din lilla svikare! Är det såhär du vill tacka den förening som lät dig spela hockey på högsta nivå i landet? Är det såhär du tackar dina fans, som haft dig som favorit, betalat dina böter, hyllat och försvarat dig? Du glider på en skridsko under hela slutspelet, är du rädd för att bli skadad så att din nya klubb inte vill ha dig, eller tänker du på allt du kan göra för löndeförhöjningen du får där? Din insats under slutspelet visar precis hur litet ditt hjärta är, trots allt du gjort här, och jag äcklas att pengarna är avgörande för vart du spelar, istället för tacksamhet för den förening som gjort dig till den du är. Nu kan du ju umgås med Honken igen, ni verkar ju ha mycket gemensamt. Fy fan.
Har jag fel, och han inte är klart för Frölunda så tar jag tillbaka det. Men jag kommer ändå ha mycket svårt att förlåta hans prestationer i slutspelet. Nu är ju dock känslan att det är klart att han spelar i Frölunda nästa år.