Egentligen med framförsikt en post mer gällande nästa Silly Season då jag inte ser oss stöka om spec mkt i truppen mer denna säsong...
Saker kommer behövligt nog förhoppningsvis hände i LHC.. Behåll en stomme och in med lite mer energi och hunger där det idag ser stelt ut!
Rutin är inte allt alla ggr...
Målvaktsidan:
#00. NY MÃ…LVAKT
#00. NY MÃ…LVAKT (Engstrand / Brage alternerar då de båda har kontrakt?)
Hento kan omöjligt helt levt upp till ledningens förväntningar, och med sitt 1-årskontrakt krävs ett riktigt bra slutspel alt en målvaktskris för att jag skulle kunna se LHC satsa på Hento i framtiden. Fransson har gjort ett gediget jobb som andramålvakt, men istället för en 28-åring som står med endast "ok" statistik som backup ett fåtal matcher känns det väl bättre att se en yngre förmåga ta över den spaden...
Backsidan:
#02. Pihl (Motivation? Håller han?)
#04. Bozic
#05. Fernholm
#06. Gunnarsson
#07. Johansson (Kommer han verkligen hem? Sista chansen?)
#14. Saaravo
#24. Ekbom
#38. Aalto
Pihl har utgående kontrakt men som ovan nämnt behövs stabil rutin och Pihl har (i mina ögon) sett het ut denna såäong.. Kanske slutar han?
Bozic och Ekbom har kontrakt, och båda är lovande... En av dem tar en ordinarie plats?
Kommer Mange hem? Sticker Ferna till KHL?
Forwards:
#09. Mårtensson (Allt talar för en återkomst!!!)
#18. Petterström (Jobbar alltid hårt, perfekt för en 3:e kedja)
#19. Zackrisson (Från klarhet till klarhet.. Zacke är grym när han och laget spelar på topp!)
#20. Fröshaug (Vad man sett av han tror jag och hoppas jag det går att få ut lite lir ur norrmannen!)
#23. Persson (En av de bättre i LHC genomgående.. Alltid på topp!)
#27. Hlavac (Antagligen inte kvar pga lön, vem vet...)
#35. Lauman Ylven (4:e kedjans pärla)
#43. Surovy (Ja, om möjligt - Behåll han. Klassspelare)
#50. Jämtin (Rollspelare som kan bidra med fart och energi till en 1-2 Line)
#51. Håkanson (Alltid viktig, borde ligga prio på att behålla denna man)
#71. Hlinka (Har Kontrakt. Kvar/KHL?)
#80. Weinhandl (Väldans tyst om han, men har kontrakt med LHC.. Ã…terkomst?)
#00. Torkki (Ville hit, LHC ville ha han, men kontrakt ledde till ett år till i Finland. Fortfarande aktuell? Jävligt välkommen)
Utrensning...
Snabbt gjort.. Missade säkert massa argument.. Men man kan ju drömma om ex Torkki tillbaka och ut med de veka P-forwards vi har idag! 🙂
Jag saknar ett tufft LHC!