Artikeln av Ros behöver inte vara gammal. Han nämner ju just det mötet som Hemlin och Musse har haft, som det står om i Corren. Så jag tror på artikeln - att Musse har haft ett första mötet med LHC för att se hur "det ligger till", men att inga konkreta kontraktförslag har lagts. Jag tror däremot att det lär komma ett snart. Ett bra sådant, för det förtjänar han. Men sen, man måste ju också inse att mannen inte är pur-ung. Ett 1 eller 2 årskontrakt kan jag tycka vore rimligt. Eller längre, om man vill ha honom i organisationen efteråt. Jag tror att han väldigt gärna stannar i Linköping om han har ett jobb här.
Angående Hävelid, så tror jag att Linköping är ett hett alternativ om han vill vända hemmåt. Han är väl från början från Enköping, så att han är g i v e n AIKare vet jag inte. Går inte AIK upp i ES, vilket de inte gör till 99%, så kommer de inte vara ett alternativ. Så om han inte får ett kontrakt i NHL till nästa säsong så tror jag LHC ligger närmast till hands. Det vore ju helt underbart!