Och ändå förstår jag inte hur du kan påstå att det är "tydligt att Axelsson har gjort bort sig". Du kanske inte själv är medveten om att Axelsson varit skadad nyligen? Axelsson ådrog sig skada både i axeln och ryggen och var borta flera veckor. Du tror inte att när man ådrar sig en skada behöver man få istid för att komma ifatt? Kan räkna upp spelare som inte heter Mats Fröshaug som fått spela i LHCs juniorlag utan att ha attitydsproblem: Mattias Carlsson, Daniel Sperrle, Jonas Fransson, Andreas Holmqvist mfl.
Detroit skiter nog fullständigt i vad som låg bakom att kontraktet avslutades. Detroit vet vad han kan, och Håkan Andersson har bra koll både på spelaren och personen Dick Axelsson. Att det inte funkade för DIF och Axelsson betyder knappast att Dick är ett problembarn. Finns ytterliggare exempel på spelare där samarbetet inte har funkat i olika klubbar utan att det på något sätt skulle betyda att man är ett problembarn. Nej jag köper inte dina argument även om jag förstår delvis hur ditt resonemang går. Tycker fortfarande att det inte är tydligt som du påstår att Axelsson har gjort bort sig.