Det är ju aldrig värt att ta hit Norrena om han sedan kan komma att åka tillbaka igen denna säsong (vid eventuell skada på Columbus målvakter). Det skulle nog bara röra till det för Lener och stämningen i truppen. Vi kan väl fråga om vi då får skicka Engstrand istället? =)
Nä, jag tror inte ett dugg på att Norrena kommer denna säsong. Möjligtvis kommer Hemlin överens med Norrena om en transfer till nästa säsong. Däremot tror jag inte att Norrena väljer något annat Europeiskt lag framför Cluben om han ska österut igen.
Jag måste ockås berömma Hento, som har tagit denna minicirkus på ett utmärkt sätt. Han ser det som en utmaning och verkar vilja vara kvar och förlänga kontraktet. Om Norrena kommer hem så får nog Hento tyvärr räkna med att bli petad som första målis. Men annars kanske han får stanna. Jag vill vänta med att dömma Hento innan han får lira slutspel. Vi vet ju alla vilken skillnad det kan vara där. Både positivt och negativt.
Om Norrena kommer "hem" till nästa säsong så ser ju truppen sjukt bra ut. Till skillnad från Frölunda så har ju de "stjärnspelare som vi vet kommer lira här" redan varit hos oss innan. Vi vet vad de går för. Tony, Weinis, Hlinka, Norrena, Mange mm. mm.