Kan ju garantera dig, Pucken att Engstrand inte kommer bli kvar i LHCs organisation om han inte ens får vara andremålvakt. Får han inte ens vara det har LHC visat att man inte vill satsa på honom, och jag tror det är mycket bättre för Chrille att lämna "moderskeppet" och starta sin karriär på egen hand utan LHC. Vet inte hur mycket krut du lade ner på kedjorna, men Zackrisson i fjärdekedjan?!
Bartecko må vara en klasspelare, men nästa år vill jag inte att LHC tar in mer spets än vad som kommer ske i Mårtensson och Weinhandl. Då vi även får behålla Hlinka och ev. Surovy ser jag ingen anledning att ta in fler kockar. Jag vill inte ha ett Frölunda med underpresterande stjärnor som slåss om istid och inte kan prestera när man inte lirar i förstakedjan.
Min trupp ser isåfall ut såhär:
Norrena (Engstrand)
Håkanson - Mårtensson - Weinhandl
Aalto - Fernholm
Surovy - Hlinka - Persson
Saravo - Fransson/Majesky (För Fransson drar nog till NHL)
Zackrisson - Eriksson - Carlsson
Gunnarsson- Pihl/Bozic
Petterström - Fröshaug - Laumann-Ylvén/Emvall
Redan där utan ev. annan spetskompetens ser man att LHC har ett förbannat bra lag, och jag tycker det får duga bra så. Man behöver inte maxa budgeten bara för att man kan. Inte direkt så att LHC lär ha ett behov av ännu mer spets?! Lägg allt krut på målvaktsidan så är jag övertygad om att det snart blir ett guld istället.