Man kan bygga luftslott på olika sätt, men även den här gången tror jag faktiskt Frölunda går fel väg igen, trots att man har en klassmålvakt därbak. Jag tror faktiskt inte att det är ett framgångsrikt recept att ha så många stjärnor på så liten yta. Nordqvist, Karlsson och Hahl är ju alla 3 landslagspelare som kommer vilja ha sin del av kakan när det gäller istid. Får man inte det, ja då blir det nog inte roligt i Göteborg. Lägg därtill backsidan som redan ifjol krisade och där det inte skett några större förändringar. Ska Holmqvist kunna hitta sitt forna jag? Ska Söderholm och Mäntylä börja åka skridskor och lära sig att försvara? Oscar Hedman ser jag ingen större kvalité i och inte heller Dipenta och Ronnie Sundin blir inte bättre.
Om vi fortsätter med forwardsidan så finns fortfarande Kallio i laget som är given sin istid, likaså Niklas Andersson, Kahnberg och Fabricius. "Utbölingar" som Blomdahl får nog se sin istid räknad. Men om, jag säger bara om Frölunda lyckas få ihop det och alla drar åt samma håll oavsett reducerad istid - ja då kommer guldet till Göteborg igen.
Sist men inte minst vill jag medge att jag är förbannat avundsjuk på att VF fick en klassmålvakt som Honken. Sista hoppet till Norrena nu?! En annan sak är ju säker och att det är att dessa spelare inte kom dit på några medellöner eller för den fina publiken i Göteborg.....