exile82 wroteKlart att han hade en bra lön i Sverige, men inte går det att jämföra med löner i NHL/KHL.
Ja? Jag är fullt medveten om att lönerna är bättre där. Det var knappast vare sig min poäng eller vad jag skrev, så förstår inte varför du berättar det för mig?
exile82 wroteHan lär inte spela så länge till, och vill förbättra sin ekonomi avsevärt.
Ja, han vill nog förbättra sin ekonomi. Men jag tror nog att han har råd med saker ändå.
exile82 wroteHur han skött sina investeringar tänker jag inte spekulera i, för det känns fruktansvärt irrelevant vad karln gör med sina pengar!
Det är vi två om. Vad jag menade med det är att det är så sjukt konstigt att folk verkar tycka att det här är en ishockeyspelares enda sätt att bli ekonomiskt oberoende. Om man tjänar de pengarna som man gör i elitserien och sköter dessa på rätt sätt så tror jag nog att man klarar att leva ganska gott resten av sitt liv också. Jag tror knappast att Mange kommer leva upp 6 mille + det han redan har tjänat in. Eller snarare, jag tror inte att han egentligen behöver de där pengarna så mycket.
Och ja, jag vet att det är så här sporten funkar idag. De som tycker Mange gör rätt har ständigt detta som en synpunkt. Jag är bara jävligt trött på att det ska vara så. Idrott för mig handlar om hjärta, och har alltid gjort sedan den dagen jag egentligen började bli intresserad av det. Den dagen den inställningen började försvinna inom elitsportvärlden var samtidigt samma dag som delar av mitt intresse för idrotten började dala.
Kalla mig bitter, men sport överhuvud taget var bättre förr (kommentarer om att jag resonerar som en gammal gubbe undanbedes).
Lasse Kongo >>
Eh? Var kan du läsa att någon har krävt att han skulle ha stannat här i hela sitt liv? Du får mer än gärna ha en åsikt, men vrid och vänd inte på vad andra har skrivit för det.