Ahlberg wroteJacke wroteJesper Samuelsson från Vita Hästen är klar för Timrå.
Fan också! Han kommer göra grym succé i ES och Timrå. Jag skulle ha tagit Jesper alla dagar i veckan före våra norrbaggar vi tagit in.
Jag antar att du sett Jesper spelat eftersom du verkar vara så säker på att han är bättre än ex Fröshaug!?
Jag har sett honom ett antal matcher i år och även tidigare år, och jag tycker Jesper är en talang, en kille med härlig skridsko åkning och ett härligt spelsinne. Men höja honom till skyarna vill jag inte göra, han lyckades väldigt bra i år i Hästen men då ska man komma ihåg att dom spelar i en av dom sämre Div1 serierna. Och för er som kommer ihåg killar som Linus Näström och Viktor Ringberg, som spelade i LHC J20 för någon säsong sedan, så är han inte så mycket bättre än dom. Han är tunn som en räka i kroppen och måste bygga på sig en hel del muskler, skulle Pihl eller någon annan +100 kilos kille få in en tackling på Jesper kommer han gå av på mitten tror jag! Och jag tror, eller snarare jag vet att Fröshaug och Ylven-Lauman är bättre tränade. Det jag tycker är tråkigt är att LHC inte kan knyta till sig spelare från regionen, utan dom skall behöva lämna Östergötland för att få chansen i ett elitserielag!