Det är en jävla skillnad på nationalsånger och monarki, så jag förstår inte riktigt varför kungen och drottningen kommer in i bilden. Alla länder har nationalsånger, och dom ska finnas kvar. Att Sverige har blivit så fega så att nationalsången anses vara "rasistisk" på vissa ställen är väldigt beklagligt.
Och om vi vänder på kakan och säger: "Vi får inte sjunga vår nationalsång, så då får inte ni heller göra det" till invandrarna som kommer hit. Skulle det tas emot välkomnat eller skulle folk tycka att det var rasistiskt? Jag tror ju mer på alternativ två, om jag ska vara ärlig.
Alla politiker (nu bortser jag från SD och några andra partier) älskar att leta efter samt vrida och vända på saker som kan tolkas som nazistiska eller rasistiska, och media hakar mer än gärna på. Sen har det bara fortlöpt och idag är det ingen bra idé att ens säga att man anser att vi tar in för många invandrare i Sverige (oavsett argument, vilket är felaktigt) - och pang, folk undrar varför du är främlingsfientlig.
Nu skulle jag aldrig rösta på SD eftersom jag inte håller med dom i många andra frågor än invandringen - men å andra sidan så skulle jag inte rösta på något annat parti över huvud taget. Synen på invandringen och vad som är rasism spelar in, det ska erkännas.