Nja, jag vet inte riktigt hur "definitionen" på giveaway ser ut ordentligt, men det inte riktigt detsamma som en indianare (som visserligen är en giveaway). I senaste matchen så skulle Mange passa från sargkanten vid egen blå upp till en medspelare mellan röda och anfallsblå, men en motspelare läste det, tog två skär, fick pucken i fart och kunde direkt gå till anfall. Jag skulle gissa att giveaway till viss del är kopplat till att man som lag förlorar sin fart framåt och istället blir mer eller mindre överrumplade av ett kontrande motståndarlag (givetvis till följd av ett första eget felpass som går direkt till motståndaren).
Jag lyssnade på intervjun med tränaren Martin efter matchen och Allen skulle till läkare igen på måndag. Han är alltså inte aktuell för matchen imorgon, söndag. Han såg inte helt nöjd ut, så det är nog inte säkert att han är redo ens då.
Corey Murphy påminner mer om Timpa. Lever (eller ska leva...) mycket på sin speed. Även om Corey och Mange är ungefär lika stora så känns Corey mycket mindre till storlek. Han spelar också mindre fysiskt än vad Mange gör, men har å andra sidan ett mycket bra skott. Puckskicklig också.
Jag tycker däremot att #7 Steve Montador till stora delar påminner om Mange. Inte bara beroende på numret... Det är i stort sett varje match som jag ser som jag blandar ihop dem om jag inte håller koll på tröjnumrena ordentligt.