StevieY wroteEfter så många år utomlands då han garanterat cashat in riktigt mycket pengar så tycker man det borde vara tid att komma hem, men icke..
Jag resonerar som så att det inte enbart handlar om pengar. Jag tycker han har bevisat att han spelar på en högre nivå än vad elitserien motsvarar. Visst, han skulle kunna vara outstanding och vara en centralfigur i LHC, elitserien och landslaget under tio års tid likt Jörgen Jönsson - men bara för att han inte valt den rollen så anser inte jag att man ska klanka ner på honom som "att inte ha någon klubbkänsla".
Min grundläggande tes är att det är skillnad på NHL, KHL, elitserien och tjeckiska och schweiziska ligan. De olika ligorna har olika attraktionskraft både i form av prestige, löner, spelarmaterial, träningsmöjligheter och sociala miljöer. Allt detta tas i beaktning då en spelare bestämmer, utefter de möjligheter som ges, var denne vill spela. Däremot tycker jag givetvis att det är synd att elitserien inte har bättre attraktionskraft än vad den har.
Jag är glad över att han nu lyckas alldeles utmärkt i KHL och samtidigt drar in pengar till LHC. Kommer han dessutom tillbaka till LHC efter NHL/KHL-sessioren och då är en av de bästa backarna i elitserien så är det fine för mig. Jag tror också att Mange kommer vara betydligt bättre när han kommer tillbaka än han hade varit utan det här äventyret, just precis för att han spelat mot bättre motstånd i NHL och KHL än vad han skulle mött i elitserien.