Om någon tror att Junland ska kunna fullt ersätta någon av de tre toppbackarna vi tappat, så är det ju helt orimligt. Utifrån förutsättningarna - en ung kille som gör endast sin andra Elitseriesäsong - den första hela - så gör han ett kanonjobb.
Visserligen blir det en och annan markeringsmiss, men vad fasen vi kan ju inte både släppa fram ungdomar och kräva att dom ska spela rutinerat och felfritt.
Tänk på att vår backbesättning är ganska ålderstigen så det gäller nog att både JJ och Gunnarsson får sina chanser att utvecklas.
Det är mycket svårare att bli en fullfjädrad Elitserieback än att vara forward i en fjärdekedja. Räkna med att det tar i alla fall 2 fulla säsonger innan rutinen börjar infinna sig.
Sen är det en annan sak att jag tycker att Ferna och Junland är ett felaktigt ihopsatt backpar. Jämför med Gunnarsson som alltid spelat med defensiva klippor vid sin sida. Det har inte JJ fått, men jag skulle gärna se honom i par med t.ex. Ivan eller kanske ännu hellre Melichar.
Idag tycker jag JJ var riktigt bra, förutom markeringsmiss vid Timrås första kasse.