Firsov wroteLite pinsamt att läsa Jannes uttalande i AB i dag angående domarinsatsen och "hemmadomare", tycker jag. Han kan väl inte för allt smör i småland påstå att vi inte vinner matcherna p.g.a. domaren när alla på läktaren ser att vi är ineffektiva som sjutton, ser han inte det kan han ta statistiken till hjälp, den visar att vi är det lag som får minst utdelning räknat till avslut. Att domaren inte var klockren igår håller vi väl alla med om, men han avgjorde inte matchen, punkt slut.
Nej Janne, öppna ögonen och sätt killarna på hårdträning på avslut med derektskott som högsta prioritet.
Fast han säger ju även "Offensivt spelar vi lysande, men att vi drar på oss massa onödiga utvisningar gör mig inte glad. Vi borde ha avgjort matchen tidigare." Men det valde man ju att inte ta med i artikeln...
FBK: Här spelade domaren en verkligt stor roll. Kanske avgörande.
VF: Domaren var inte bra och gav bort ett mål till VF. Men visst ska LHC själv kunna knyta igen säcken långt tidigare? Mycket bra match annars.
Mora: Kasst spel. Söndertrasat och med dåligt tempo. Inte speciellt mycket målchanser heller.
Tälje: Såg inte matchen, men det verkar ju ha varit effektivitetsproblem även denna gång.(?)
Jag tycker LHC:s spel i anfallszon överlag känns lite för statiskt. Det är ex sällan man ser öppnande genomskärande passningar. Första-kedjan skulle också kunna äga så mycket mer än de gör.